Thursday, August 18, 2011

Kuih raya saya!

Mintak mak kuih sepotong...... saya mau makan kerna perut kosong! Hehhehe mood raya tu dah mari la. Tapi kena sabo ye sbb puasa lagi ni. Lama betul rasanya tak update blog ni maklumlah skrg ni bulan puasa so mlm sibuk terawih...... pastu sibuk prepare utk masak sahur nnt... pastu sibuk pulak buat kuih raya. Pendek kata mmg sibuk sgt lah bulan ni. Sebut pasal kuih raya inilah kuih raya saya tahun ni..... ada lagi dua jenis yang tgh Q nak buat weekend ni nanti. Semua kuih ni saya ambil resipi dia kat SINI ade banyak resipi kuih raya kat situ pilih lah yang mana berkenan dihati. Semua kuih kat bawah ni tak cerewet nak buat sesuai untuk ibu2 yang bekerja dan ade anak kecik mcm saya ni sbb tak ambil masa yang panjang dan bahan2nya pun mudah didapati. Seronok sangat rasa sbb dapat buat sendiri kuih raya sendiri sbb selama empat tahun beraya sebagai isteri orang ni first year saya buat kuih sendiri sblm ni tunjuk2 jer.




Link



Biskut yang kat atas ni nama dia mula dari kiri ye, biskut suji crystal, tart nyonya, german cookies, oat crisp chocolate dan kuih dahlia. Selamat menjamu mata!

P/S: Tahun depan nak jahit baju raya sendiri pulak lah! :D

No comments: