Tuesday, May 15, 2012

Bila Allah murka.


Saje jer buat tajuk gempak. Orang kata bikin "hot". Sebenarnya apa ynag saya tulis ni adalah hasil pemerhatian saya dan pembacaan blog2 tentang ketuhanan spt blog ustaz Pahrol. Saya kira ramai yang dah tahu bahawa Allah uji kita bukan aje dengan kesusahan tapi juga dengan kesenangan. Kadang2 Allah biar kita leka dengan kesenangan supaya kita akan terima azabNya. Sama juga macam tabiat atau perlakuan kita. Allah tak bagi petunjuk atau hidayah agar kita takkan berubah. Saya ramai tgk org2 yang mcm ni. Walaupun sudah melihat Baitullah tapi takde apa yg berubah malah semakin teruk. Perlakuan dan percakapan seperti org2 yg tak beriman. Saya percaya ini balasan Allah sbb hati kita tak suci. Sbb segala2nya bermula dari hati. Bila tak dekatkan diri dengan Allah, Allah mmg benci, jadi dia tutup pintu hati dari perkara2 baik ni. Kenapa saya kata berkaitan dengan hati, sbb hati kita manusia ni Allah yang pegang. Jadi bila kita tak beri hati kita padaNya maka jadilah kita manusia yg busuk hati. Erm rasanya sampai sini jer lah cerita pasal hati ni. Semoga Allah beri petunjuk kepada ORANG yang busuk hati tu.

P/S: Ngeri tgk org2 yg balik dari tanah suci tapi........ MasyaAllah! nauzubillah!

Peringatan untuk diri sendiri supaya sentiasa sucikan hati!

3 comments:

ogyep yummy mellow said...

salam kenal,
Allah juga menguji dengan kesakitan... TQVM for d ilmu...

ibu amoi & raid said...

hai..tq cos follow my blog..hmm bz, lama x update blog...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Insyallah..moga kita sentiasa sucikan hati kita...
Thx kerana saling mengingatkan...

*Thx sudi follow..follow sini juga..^^