Wednesday, June 18, 2014

Al-Fatihah, Surah Yassin & tahlil, hadiah istimewa buat abah dihari bapa.

"Selamat hari bapa abah" ungkapan ini sudah asing bagi saya sejak 2 tahun yang lalu. Tiada lagi ucapan hari bapa mahupun hadiah hari bapa buat abah kecuali Al-Fatihah dan surah yassin yang sentiasa saya kirimkan sebagai hadiah yang tak seberapa jika dibandingkan dengan jasa abah membanting tulang membesarkan saya menjadi orang yang berilmu. 

Entry ini bukan meluahkan kekesalan, mati itu pasti, itu janji Allah. Cuma sekadar melepaskan rindu yang terbuku lama. Sejak arwah abah pergi, tiada lagi cerita2 tentang abah yang hendak saya kongsikan disini. Semuanya saya pahatkan sebagai memori dihati. Cuma entah kenapa hari ini terasa ingin menulis sesuatu tentang abah. Ye, orang yang menyebabkan saya lahir ke dunia, darahnya mengalir dalam badan saya masakan hati tak pernah rindu sejak dia pergi meninggalkan kami semua 2 tahun yang lalu. Dia lelaki pertama yang saya cintai dan sayangi dalam hidup saya, cinta dan sayang sampai syurga.

Semoga abah tenang disana dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman disisiNya. Al-Fatihah Buat abah.










No comments: