Wednesday, June 11, 2014

SHAKLEE UBAH HIDUP SAYA

Assalamualaikum semua, wow rasa lama sgt tak update kat sini sbb saya bz menuruskan blog shaklee saya ANISVITASHOP  :)

Alhamdulillah 2 tahun saya serius dengan shaklee. Bermula dengan SET PENYUSUAN SHAKLEE saya kini WAHM(working at home mom) menguruskan BIZ SHAKLEE ni. Ye anak2 sumber kekuatan saya, kerana anak saya kenal shaklee dan kerana anak2 juga saya BULATKAN TEKAD untuk mendaki tangga dalam shaklee. Hingga kini saya sudah separuh jalan dengan shaklee, dan sehingga kini macam2 nikmat bershaklee yang saya telah rasai. Gaji bersih sebagai distributor shaklee (bonus bulanan) yg hampir 5 angka dah saya rasai. Yang terkini saya layak menikmati PERCUTIAN 6 BINTANG ditaja 100% oleh shaklee. Bergenang air mata tatkala mendengar kata2 auni "terima kasih mama, bwk kitorang tido hotel yang cantik ni" anak2 kata2nya jujur...tiada kata yg dapat saya luahkan ketika itu melainkan SYUKUR YA ALLAH atas nikmatmu ini. 

Sejak bershaklee ni banyak yg berubah bukan sekadar ekonomi keluarga yg makin kukuh, saya juga rasa lebih tenang kerana amalan utama group shaklee kami ialah BACK2BASIC iaitu menjaga hubungan dengan yang Maha Kuasa, group kami sangat mementingkan amalan rohani dan sebab itu lah agaknya JIWA SAYA KENTAL, HATI SAYA TABAH mengharungi setiap dugaan dan halangan dalam shaklee ni. Saya sangat bersyukur ditemukan dengan biz sahklee ni bersama group ini. Kejayaan bukan sahaja didunia tetapi juga bekalan akhirat dikumpul sama. dalam banyak2 biz yang saya cuba ceburi SHAKLEE lain dari yang lain sbb dengan shaklee saya jana pendapatan dengan 24jam sehari anak2 didepan mata, makan minum serta keperluan mereka terjaga, begitu juga dengan tanggungjawab terhadap suami, tak pernah terabai, tiada lagi kelas malam yg perlu dihari meninggalkan anak dan suami semuanya ONLINE. Allah maha mengetahui Dia lorongkan saya pada jalan ini dan dipermudahkanNya pula, itulah pentingnya menjaga hubungan dengan Allah. teringat kata PM Cery super upline shaklee saya, "kita hidup bertuhan, Dia biz partner kita, kalau kita jaga hubungan denganNya InshaAllah, Dia jaga keperluan kita". MashaAllah, benar sungguh kata2 itu, cari redha Allah kerana itu jaminan untuk kejayaan dunia dan akhirat. 

Sampai sini saja, celoteh saya disini, InshaAllah lepas ini saya cuba untuk "hidupkan kembali" blog ini dengan pengisian yg boleh beri manfaat kepada pengunjungnya. Kepada ibu2 diluar sana yang juga SID shaklee, jangan putus asa jika hari ini anda belum sampai dimana2 kerana "the beginning is always the hardest" teruskan berjalan inshaAllah kejayaan bersama anda.

Jom tgk detik2 percutian 3 hari 2 malam yg shaklee bagi free ni serta 4 award yg saya berjaya rangkul tahun ini :)

Ketibaan kami disambut dengan gamelan serta kalungan bunga


Bilik saya, suite tau shaklee bagi, ni runag tamu
Yang ni bilik tido siap dgn meja eksekutif skali

Award hari pertama

Ini CEO Shaklee aka pemilik shaklee corporation Mr Roger Barnett, gambar ni lepas welcome diner di Sunway Beach Resort....makanannya wallah!

Hari kedua menerima award....bwk skali bodyguard nek pentas sbb diorg ni supporter tegar mama ^_^

Tido A'isy keletihan ambil award ala2 bintang fofular gitu hehe

Award hari kedua 

 Glitters Nite (Gala Diner untuk star award achiever)

 Makanan sodap2 tau, yg ni starter

 Bergambar kenangan


Yang ni hari ketiga, shaklee belanja masuk Sunway Lagoon bukan tu aje semua PERBELANJAAN Shaklee tanggung tau, bawak badan jek!

Ok peeps, till we meet again....thanks sudi jengok blog saya!

3 comments:

Anonymous said...

congratulation and have all the best yet to come. Love A

Unknown said...

Alhamdulillah, happy for u too

Anis said...

Thanks Alang and Safiya