Wednesday, December 24, 2014

Suap dan masakkan anak2 adalah antara impian saya.

Assalamualaikum, salam sejahtera semua,

Dah setahun saya bergelar WAHM ( working at home mom), alhamdulillah.....pengorbanan ini tak sia2. Satu persatu impian saya Allah dah makbulkan.... salah satunya impian nak besarkan anak2 saya dengan air tangan saya sendiri. Uruskan segala keperluan mereka, dari celik mata sampai la tidur semula. 

Saya sangat sukakan rutin harian saya sekarang. Walaupun lebih penat berbanding masa bekerja dahulu. Serius bekerja dirumah bukan seperti yang digambarkan, benar masa kita yang punya tapi kalau silap percaturan semuanya akan tunggang langgang. Jadi jika ada azam untuk bekerja dirumah terutamanya ibu2, pastikan ada jadual supaya kita tak lalai dan buang masa buat benda2 yang tak perlu. Paling penting jika anda ingin bekerja dirumah pastikan tak hanyut dek godaan tilam dan bantal empuk, senetron, drama korea atau drama2 tv yang akan curi baaaanyak masa anda. Tak percaya try la! 

Momen indah setiap hari bagi saya sejak bergelar WAHM ialah suapkan anak-anak makan, saya sangat enjoy setiap kali suapkan mereka makan, sambil sembang2 creat bonding dengan aunidan a'isy saya juga rasakan ianya release stress saya. Hilang rasa penat tengok mulut2 comel mengunyah makanan yang mama masak, biasanya menu permintaan mereka. 

Selain itu mestilah waktu breakfast dengan en hubby, kalau dulu sabtu ahad je la boleh breakfast sama2 sbb pagi2 memang kalut nak hantar anak2 ke nursery sebelum pergi kerja. Maklumlah nama pun kanak2 setiap pagi memang berperang nak kejut bangun untuk disiapkan ke taska. 

Bila dikenang2 syukur sangat Allah temukan saya dengan jalan ini. Kemudian dipermudahkanNya pula.....mengenang apa yang saya dah lalui dahulu dan kehidupan saya sekarang hanya ALHAMDULILLAH jadi zikir dihati ini.

bisnes online


Banyak nikmat yang Allah beri, cuma kita je kadang2 kurang bersyukur. Semoga lebih banyak perkara2 baik menanti. InshaAllah....

Anis Hussin

No comments: