Monday, January 5, 2015

Aktiviti bersama anak2 cara saya "creat bonding" dgn mereka!

Sejak jadi WAHM ni saya kena plan masa saya. Saya kena balancekan masa bershaklee dan masa bersama keluarga. Sebab saya kerja sendiri jadi masa saya flexible. Biasanya saya akan cari masa lakukan aktiviti bersama anak-anak saya mcm melukis bersama, buat craft mcm loom band, buat gelang dari manik dan yang terkini saya buat cupcake dan cake coklat dan ajak anak-anak deco the way they want it.

Seriuosly diorg nampak sangat enjoy dan happy. Anak-anak sebenarnya mahukan perhatian kita. Jadi luangkan sedikit masa lakukan aktiviti bersama mereka. Dengan cara ini, kita dapat eratkan hubungan dengan mereka. Dan yang paling penting mereka tak rasa mereka terabai dan saya hanya sibuk kejar impian saya.


Puas mama cari edible image utk cuppies tu, theme barbie tau!



Ni cake coklat kukus love shape pastu deco dengan mash mallow. Dua2 excited nak deco cake ni. Naseb mama dapat idea ni hehe, dulu penah deco guna coklat m&n yang colorful tu. Janji diorang happy, mama pun happy.


Taaadaaa.......inilah hasil kerja kami bertiga! Not bad la kan.

Sampai jumpa lagi di entry yanag akan datang! 








No comments: